moarunttellus.blogg.se

Välkommna att följa vår jordenrunt resa Matilda & Anna heter vi, glada Göteborgare. Resan går Los Angeles - Fiji - Nya Zeeland - Australien - Hong Kong.

#alltbaraförsvinner

Kategori: JordenRunt

Har vi haft flyt med våra bankkort första månaden av vår resa? Nej det skulle vi ju inte kalla det. Verkar som att någon tror att våra pengar växer på träd och tycker det är okej att ta av de. 
För det första så var det ju de 400 FJD som aldrig kom ut från bankomaten, då var det Annas kort. Dagen efter de lyckligt återvunnits var det dags igen. Vi skulle göra ett sista och litet uttag för Fiji. Det handlar om 200kr och jag som precis fyllt på mitt kort blev aningen förvirrad när det nekades två gånger. Kollade banken och 3 köp runt 800kr var reserverade. Vilken bankomat kunde detta vara? Som bara dragits, eller vad kan vi ha köpt? Fick inte riktigt ihop det pusslet med tanke på att mitt kort inte använts på en vecka. Hur glömska kan vi vara egentligen?
Ett mail från ICAbanken om misstänkt bedrägeri trillar in, lättnad, vi är inte så snurriga som det verkar. Det visa sig då att någon har lyckats shoppa för 2700kr på mitt kort i USA. Så det känns tryggt att fortsätta med mitt bankkort. 
Alla pengar bara försvinner, saker försvinner och tiden försvinner. Allt bara försvinner helt enkelt. 
 /moa
 
Kommentera inlägget här: