moarunttellus.blogg.se

Välkommna att följa vår jordenrunt resa Matilda & Anna heter vi, glada Göteborgare. Resan går Los Angeles - Fiji - Nya Zeeland - Australien - Hong Kong.

Okänt djur

Kategori: JordenRunt

Igår när vi gick till fyren så gick jag (Anna) och Louise lite före de andra. Då får jag syn på en stor orm (1dm i diameter) komma närmare från skogen. Snabbt som attan är jag uppe på parkbänken bakom mig och säger till Louise att jag inte fixar detta och att hon omedelbart borde också hoppa upp brevid mig på bänken men hon är coollugn och säger att den brukar vara där. Det är då jag ser att ormen har ben och säger -jaha men det är ju en krokodil! (Som om det vore så mycket bättre?) i samband med att jag står och tjoar om att det är en krokodil kommer Matilda och Sara. Lika snabbt som dom hör mig är dom också uppe på bänken. Sen ser  jag att det är ju en jätteödla.
Jag får nog ta och läsa på lite om reptilfamiljen. 


Kommentera inlägget här: